How can we get information from a webpage automatically into a template/snippet?

Dear community-members!

I am trying to make our business more efficient and really love textblaze! I need to be able to just type an organisation-number for a business and then the result will be that the information is automatically transferred to a template.
The url of the webpage is: Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret - Brønnøysundregistrene where "XXXXXXXXX" is the organisation-number.

An example-org.nr you can use to test if the corect values is grabbed is:

I need to get the following information from the webpage:
"Daglig leder" (CEO)
"Styreleder" (Chairman of the board)
"Innehaver" (Owner)

This should be inserted in this template:

Admin + faktura kundenavn

Email-ID admin:
Email-ID faktura:

INFO OM BEDRIFT
Org.nummer:
Kundenummer:

Daglig leder:
Styreleder:
Innehaver:

Relevant kontaktinfo:

INFO OM SØKER
Navn:
Epost:
Tlf:

Vipps-navn:
Vipps samsvar med søkers navn:

BankID-verifisering:
Navn:
Fødselsdato:
Samsvar med fødselsår Proff:

Søkt om kredittgrense:

BEGRUNNELSE FOR GODKJENNING/AVSLAG:

NOTATER:

I will be superthankful if anyone of you can come up with the solution to this problem :slight_smile: Wish you all a wonderful day!

Best regards from Stein in Norway

1 Like

OBS! The webpage URL is this: (remove the space between "ht" and "tps") ht tps://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=XXXXXXXXX

org.nr to test out is: 947054600

Hi @stein_fjellseth and welcome to the forum.
Try this:

{=extractregex({site: url}, "orgnr=(\d+)")}

Hei Stein! Velkommen :smile:

The whole snippet will take some time to make, but I'll throw in a sample to give you a start.

image

{urlload: https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr={=orgnummer}; done=(contents)->["contents": contents]; method=GET}
{formtext: name=Orgnummer; default=947054600}
Daglig leder: {=extractdagligleder}
Styrets leder: {=extractstyretsleder}

{norskbokstav=replaceregex(contents, "&oslash;", "ø", "g")}{extractstyretsleder=extractregex(norskbokstav, "<\b>Styrets leder:</b>
</p>
</div>
<div class=\"col-sm-8\">
<p style=\"height:12px\">(\D+)</p>")}{extractdagligleder=extractregex(contents, "<b>Daglig leder:</b>
</p>
</div>
<div class=\"col-sm-8\">
<p>(\D+)</p>")}

1 Like

Hei Benjamin! Takk for svar og TUSEN TAKK for hjelp! Men det jeg ikke klarer å forstå er hvordan jeg skal lage en snippet ut av dette som virker? Jeg tenkte å navngi snippetten /brreg, men når jeg klikker på "copy to textblaze" det du har laget, får jeg feilmeldingen: {urlload} URL must have a fixed domain like "https://example.com" Det er denne biten jeg ikke forstår... Vil være supertakknemlig om du hjelper meg i mål med dette :slight_smile: Ønsker deg en super dag videre! Mvh Stein :slight_smile:

Hei igjen Stein!
Det er bare hyggelig :blush: Jeg ser nå at urlload-koden ble litt bugget grunnet formateringsregler her i forumet, men jeg har nå fikset opp i den (så gjerne forsøk å kopier over på nytt).

Du må også huske å aktivere les/skriv fra brreg.no for snippetmappen (popper opp i bunnen av snippeten etter du har lagret den).
image